Regulamin sprzedaży
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów
zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Zakupy w Sklepie
§ 4 Płatności
§ 5 Realizacja zamówienia
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
§ 7 Skutki odstąpienia od umowy/ zwrot
§ 8 Reklamacje
§ 9 Dane osobowe
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep-sklep internetowy Margo Fiori prowadzony jest przez sprzedawcę pod adresem
Sprzedawca – Małgorzata Ryszkowska, przedsiębiorca prowadzący działalność nierejestrowalną.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
Adres e-mail: kontakt@margofiori.pl
Telefon: 796 173 686
§ 3 ZAKUPY W SKLEPIE
1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składa się cena za towar
oraz koszty dostawy towaru ( nie obowiązują przy odbiorze własnym ).
3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz
metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania
złożonego zamówienia.
5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania
Regulaminu przez Kupującego.
6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym,
a Sprzedawcą.
7. W celu dokonywania zakupów w Sklepie należy zarejestrować się w Sklepie,
tj. założyć w nim Konto.
§ 4 PŁATNOŚCI
1. Na chwilę obecną płatności sklep przyjmuje w formie zwykłego przelewu bądź opcji Blik na
telefon ( przy podaniu imienia i nazwiska oraz nr zamówienia ).
2. W przypadku płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 dni roboczych
od złożenia zamówienia.
§ 5 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
2. Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
3. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są …
Za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost,
Do paczkomatów InPost,
Odbiór osobisty w Gdańsku lub w kwiaciarni RozeMarin / Stara Kiszewa.
5. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia, a w przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania towaru – w tym terminie.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu,
z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 3 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2.Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 3 dni od dnia ,
w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru .
3. Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę.
Drogą elektroniczną ( e-mail ) lub telefoniczną .
§ 7 SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY / ZWROT
1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu płatność
za towar.
2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod, jak było przy zakupie.
3. Sprzedawca dokona zwrotu płatności, po otrzymaniu zwróconego towaru w formie nienaruszonej.
4. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul.Struga 4B, Struga 83-210.
Jedynie przesyłką kurierską i w tak samo zapakowany.
5. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
6. By dokonać zwrotu zamówienia z zachowaniem prawa do zwrotu środków, kupujący
ma obowiązek zwrócić towar w stanie nienaruszonym. Odnosi się to do zabezpieczenia
towaru podczas podróży .
7. Towar zwracany należy odesłać w przeciągu trzech dni, od momentu otrzymania paczki.
( liczy się data nadania ).
§ 8 REKLAMACJE
1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego
towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja
została udzielona.
2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
3. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru
do Sprzedawcy.
4. Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Sprzedawcy.
5. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
6. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 2 dni od otrzymania towaru.
7. Sprzedawca nie odpowiada za sposób dostarczenia przez przewoźnika .
8. Wszelkie wady towaru, które wynikły z powodu nieodpowiedniego transportu, Kupujący
zobowiązany jest rozstrzygnąć z przewoźnikiem .
9. Kupujący składając zamówienie zobowiązuje się do jego odebrania.
Brak odbioru paczki wiąże się z konsekwencjami jak uszkodzenie paczki ,zaginięcie.
Za taki stan rzeczy, odpowiada Kupujący, nie wywiązując się z ustaleń umowy, Sprzedawca – Kupujący.
10. Przy uszkodzeniu paczki przez przewoźnika, które nie wynikają ze strony Sprzedawcy ( źle zabezpieczona paczka ),
czas rozpatrzenia reklamacji (zwrotu za zakup) zależny jest od danego przewoźnika i jego regulaminu.
§ 9 DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze
Sklepu jest sprzedawca.
2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę –
w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach
danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę
przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o
ochronie danych – „RODO”.
3. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w
związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
* umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia
(art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
* ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
* prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia,
dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń ( art.6 ust.1 lit. F RODO).
3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy.
Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
4 .Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu,
w którym:
* przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym, a Sprzedawcą;
* na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania
danych Kupującego;
* ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę,
związanych z umową zawartą przez Sklep;
* zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych –
w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
* dostępu do swoich danych osobowych,
* ich sprostowania,
* usunięcia,
* ograniczenia przetwarzania,
* przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
* wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn
związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go
danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO
( tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy
wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.